Stworzenie wpisu na bloga lub stronę internetową wcale nie należy do ciężkich zadań, ale zbudowanie trwałej i korzystnej dla obu stron relacji jest już niezwykle trudne. Internet oferuje cały wachlarz informacji, dlatego czytelnicy nauczyli się oceniać bardzo szybko czy dany artykuł  wniesie coś pozytywnego do ich życia. W dobie wyścigu szczurów nikt nie chce czuć, że zmarnował swój czas. Bardzo ważne jest więc zaspokajanie potrzeb czytelników. Co ma wpływ na to, że nasz odbiorca zechce przeczytać cały artykuł, albo chociaż najważniejsze informacje? Na to pytanie znajdziecie odpowiedź poniżej. 

Odpowiedni tytuł i nagłówki to podstawa

W pierwszej kolejności internauci zwracają uwagę na tytuł, następnie czytają wprowadzenie i nagłówki. Po takim przeglądzie decydują, czy artykuł jest godny uwagi. Określenie przydatności tekstu trwa zazwyczaj kilka sekund. Można więc powiedzieć, że każdy tekst zamieszczany w internecie jest najpierw skanowany przez czytelników- Nikt przecież nie chce marnować czasu na czytanie bezsensownych treści.

Estetyka i pierwsze wrażenie

Kolejną ważną sprawą jest estetyka. Podstawą dobrze prezentującego się tekstu jest prosta czcionka posiadająca polskie znaki. Ozdobne fonty nie są dobrym pomysłem. Najlepiej czyta się ciemny tekst na jasnym tle. Zbyt duża ilość kolorów w artykule, może przytłaczać i rozpraszać osobę, w efekcie czego bardzo szybko opuści ona stronę i najprawdopodobniej już nie wróci. Zaleca się, aby korzystać z zasady trzech kolorów, czyli ograniczenia do minimum występujących barw. Internauci najchętniej czytają artykuły, w których najważniejsze informacje są pogrubione, a sam tekst podzielony jest na nagłówki. Estetyka to przede wszystkim umiejętność opracowania tekstu tak, aby był entuzjastycznie odbierany.

Forma, która zachęca do czytania

Czy wiesz, że przeciętny odbiorca czyta tylko dwadzieścia procent treści? Internauci oczekują nie tylko odpowiedzi na nurtujące ich pytania, ale również spójnej, merytorycznej i nietuzinkowej publikacji. Obecnie Sieć przepełniona jest tysiącami poradników na każdy możliwy temat. Twoje artykuły muszą wyróżniać się na tle innych, aby potencjalny klient nie czuł się oszukany i znudzony.

Lanie wody, używanie mylących tytułów, clickbait

Jak już wspominałam wyżej, ludzie nie lubią marnowania czasu. Przysłowiowe lanie wody można odebrać jako brak szacunku ze strony autora. Wbrew pozorom lepiej jest stworzyć krótki, ale rzeczowy artykuł. Czytający szybko dostrzegają, że treść zaczyna tracić sens, co skutkuje opuszczeniem strony. Bardzo popularnym, chociaż nie polecanym sposobem na zachęcanie do odwiedzin w witrynie są tzw. clickbait’y. Klikając w bardzo kontrowersyjną i dwuznaczną nazwę konsumenci oczekują podobnej treści. Niestety, zawiedzeni wychodzą już po chwili. Taktyka ta jest często stosowana przez osoby, którym zależy głównie na ilości odwiedzin w witrynie, a nie na czasie w niej spędzonym. Mowa tutaj o statystkach Google oraz przynoszących korzyści pieniężnych z reklam. 

Niezrozumiały język

Styl wypowiedzi powinien być dobrany do grupy wiekowej oraz wykształcenia swoich czytelników. Najpiękniejsze sformułowania i epitety przytłoczą niejednego internautę. Wszelkie reklamy, artykuły i treści znajdujące się w internecie powinny być więc dobrze przemyślane. 

 

To są podstawowe zasady, które powinien znać każdy, kto publikuje swoje treści w internecie.  Jeżeli nie czujesz się w tym dobrze, warto, żebyś powierzył to specjaliście. Docieranie do dużej ilości odbiorców oraz budowanie wizerunku swojej marki jest bardzo ważne. Sieć jest miejscem, w którym każdy użytkownik szuka tylko wartościowych i interesujących go informacji. 

Aleksandra Broda

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *