Wiecie kiedy najczęściej dostaję wiadomości od moich potencjalnych klientów? Bardzo późnym wieczorem. To nie jest tak, że dopiero w nocy możemy odpocząć i zająć się sprawami naszej firmy. To świadczy tylko o tym, że ludzie nie śpią po nocach, bo myślą, co by tu zrobić, żeby wreszcie coś zarobić. Większość zastanawia się jakie kroki i działania podjąć, żeby wreszcie ciężka praca została doceniona. Nie ma co ukrywać- własna działalność spędza sen z powiek niejednemu.

Chociaż istnieje bardzo dużo porad odnośnie do tego, co zrobić, żeby uzyskać dużo klientów, dzisiaj zajmiemy się tylko kwestią nas samych. Ponieważ nic nie przyniesie oczekiwanych efektów, jeśli będziemy stali w cieniu naszej firmy i naszej marki. Co mam na myśli mówiąc „w cieniu”? Mam na myśli to, że ludzie chcą się z kimś identyfikować, potencjalni klienci chcą wiedzieć kto tak naprawdę będzie wykonywał im zabiegi kosmetyczne czy szył ubrania dla ich pociech. Rynek konsumencki jest naprawdę ogromny, trzeba się więc wyróżnić. W jaki sposób? Pokaż, że jesteś Kaśką, która ma rude włosy i kocha to, co robi. Pokaż, że Twoja firma rodzinna składa się właśnie z ciotek i wujków. Nie bój się mówić głośno o tym, co Was tak naprawdę wyróżnia, bo wyróżnia Was naprawdę wiele- musicie tylko to dostrzec. Nie chodzi tutaj już tylko o kwestie pokazania swojej twarzy, ale o uświadomienie potencjalnym klientom, że marka to nie tylko logo, ale również pragnienia, potrzeby, troska i człowiek- taki sam, wszyscy inni. Człowiek, który też ma gorszy dzień, człowiek, który jest oddany swojej pasji i człowiek, który naprawdę wie, czego potrzebują ludzie.

Ucz się od najlepszych!

Widzisz reklamy w telewizji? Przykładowo: ostatnia reklama IKEI. Matka kłóci się z córką, bo nie podoba jej się ubiór dziewczyny. Po krótkim czasie uświadamia sobie, że przecież obiecała jej, że będzie kochać bezwarunkowo. Są łzy i wzruszenia aż w końcu się godzą. W tym wszystkim ta ramka z tej IKEI jest tylko tłem, bo wcale nie musi być na pierwszym miejscu. IKEA opowiedziała historię, z którą mogą utożsamić się tysiące matek. Może ty tego nie dostrzegasz, ale 80 % z nich w tym momencie zakochała się w tym sklepie. Pokazanie się od człowieczej strony często jest korzystniejsze niż sam produkt. Tak właśnie rodzi się zaufanie do marki. Tak właśnie marka zyskuje klientów.

Nie myśl, że jesteś gorsza!

Powiedz mi, dlaczego ty nie mogłabyś wykonać podobnego działania? Co Cię ogranicza? Twoja firma jest za mała? Powiem Ci szczerze, że to nie jest problem. Czasami wystarczy napisać kilka szczerych słów na profilu firmowym, żeby ludzie się z Tobą utożsamiali. Niekiedy reklama z dobrym przekazem i odpowiednim ustawieniem grupy odbiorców może przynieść Ci wielkie zyski. Mów językiem korzyści i opowiadaj o sobie- to jest klucz do sukcesu. Nie poddawaj się, jeśli za pierwszym razem nic nie wyjdzie. Markę i zaufanie się buduje, a nie kupuje w pobliskim markecie. Chociaż jest to etap złożony, to z pewnością wart swojej uwagi.

Dlaczego się wstydzisz?

Nie bój się pokazywać jak wyglądasz. Nie krępuj się mówić o swojej pracy od zaplecza- to bardziej przyciąga klientów niż tylko oferowanie swoich usług. Zbuduj społeczność, która przełoży się na pieniądze, a nie usługę, która nic nie wniesie do Twojego życia. Osobiście chętniej wybieram produkty, których historia mnie urzekła i wcale nie są to zagraniczne, wielkie firmy. Są ludzie, do których czuję sympatię- wiem, ile serca wkładają w swoją pracę i właśnie od nich kupuję. Nieważne czy są to szkolenia, książki czy produkty dla dziecka. Więc jeśli kolejny raz będziesz zastanawiała się co robisz źle- pomyśl, czy reprezentujesz tylko swoją markę, czy firmę i siebie samą?

Zamiast pisać, że Twoja oferta wzbogaciła się o ocieplane spodenki, napisz:
Jesień nas nie rozpieszcza. Zauważyłam, że grubsze spodnie często wiążą się z ograniczonymi ruchami dziecka, dlatego stworzyłam coś nowego! Miękki, cienki polar doskonale ogrzeje zmarznięte nogi, nie ograniczając przy tym ruchów nawet największego wiercipięty. Podoba się Wam?
Staraj się często zadawać pytania, dzięki temu będziesz mogła poznać opinie klientów i wchodzić z nimi w głębsze interakcje, co właśnie przełoży się na zaufanie i rozpoznawalność marki. Staraj się odpowiadać na wszystkie komentarze.

Nie wstydź się pokazać siebie i swoich pracowników. Wiem, że każdy człowiek jest wyjątkowy i można o nim powiedzieć wiele dobrych rzeczy. 

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *