Połowa listopada to doskonały czas, aby zacząć biznesowe przygotowania do Świąt. Nie oznacza to jednak, że już teraz musimy umieszczać grudniowe oferty. Warto się z tym wstrzymać do pierwszego. Teraz, na co powinniśmy przeznaczyć swój czas to tworzenie ulotek, wpisów na Facebooka, grafik, a nawet spotów reklamowych, czy artykułów świątecznych.

Strategiczne działania są podstawą udanego biznesu. Dzięki nim możemy idealnie „wstrzelić się” w porę, sprzedać swoje produkty i zyskać nowych klientów. I chociaż jeszcze ciężko poczuć klimat Świąt, to warto zrobić wokół siebie namiastkę choinki, białego puchu i pomyśleć, co w tym roku będzie motywem przewodnim naszej marki. Później wystarczy przygotować promocję, ułożyć specjalną ofertę, stworzyć nieszablonowe grafiki i inspirujące wpisy na swojego bloga firmowego. Licząc się z tym, że w grudniu i tak będziemy musieli coś dodać do tego wszystkiego, jeśli nasi klienci nam to zasugerują, o coś poproszą.

Jaki motyw przewodni wybrać na ofertę świąteczną?

Obserwujemy coraz więcej reklam związanych z rodziną: ciepłem, poświęcaniem dla niej czasu. Przykładem może być już trwająca kampania Smyka. W czasach, w których telefony komórkowe często grają pierwsze skrzypce, takie wartości jak miłość, szczerość i więź, tracą znaczenie. A jednak Święta to właśnie ten czas, w którym powinniśmy czuć ciepło, po prostu. Tak więc RODZINA i wartości, zawsze będą strzałem w dziesiątkę. Zwłaszcza jeśli prowadzimy sklep z zabawkami, książkami, czy produktami użytku domowego.

W momencie, w którym chcemy być bardziej konkretni, a nasze usługi są związane np. ze zdrowiem, możemy kierować nasze wpisy, reklamy do seniorów, a także ich rodzin. Starsi ludzie często są pomijani, a jednak potrzeba miłości tylko wzrasta. Być może skłonimy kogoś do kontaktu z dziadkiem lub babcią? A może dzięki naszej reklamie seniorzy poczują, że ktoś o nich dba?

A co jeśli prowadzimy zakład fryzjerski? Jak połączyć świąteczny klimat z usługami dotyczącymi włosów? Tutaj widzę interesujący wpis z zakresu strytellingu o tym, jak mama poszła do fryzjera. Poczuła się pięknie i wyjątkowo. Wróciła do domu i zapytała swoje dzieci, czy podoba im się zmiana. Dzieci przytuliły mocno kobietę i powiedziały, że dla nich zawsze będzie najpiękniejsza. Oczywiście, to tylko w wielkim skrócie. A tę historię można opowiedzieć na milion sposobów.

Chcę tylko pokazać, że nieważne, jaką działalność prowadzimy, do wszystkiego da się stworzyć coś sensownego. Z przekazem, z miłością. My, jako konsumenci uwielbiamy czuć, że coś do nas przemawia, jest szczere. Teraz nadeszła pora, abyśmy to my dali coś od siebie.

Oprócz przemyślanych grafik i postów możemy zaproponować również rabaty swoim klientom. Zawsze jest tak, że w okresie Świąt wszystko drożeje. Musimy przemyśleć fakt, czy nie lepiej będzie, jeśli my wyjdziemy z inicjatywą i nieco obniżymy ceny. Oczywiście, jeśli to wszystko będzie nam się opłacało. Czasami wystarczy darmowa dostawa, aby przekonać do zakupów właśnie u nas. Wiem po sobie, że z jednej strony chcemy obdarować bliskich prezentami, a z drugiej chcemy pieniądze wydać tak, żeby nie zostać na minusie w Sylwestra.

Nie zastanawiaj się, nie czekaj. Zacznij działać już dzisiaj, żeby grudzień przeznaczyć na obsługę zamówień i odpoczynek, który Ci się należy. Możesz stworzyć wiele rzeczy, które przyniosą Ci nie tylko dochód, ale również stałych, zadowolonych klientów. Klientów, którzy będą utożsamiać się z Twoją marką. O to właśnie chodzi.

Jeśli brakuje Ci pomysłów, w jaki sposób możesz się zareklamować, zyskać klientów, nie krępuj się do mnie napisać.

Chętnie podpowiem i nakieruję. Pokażę darmowy, intuicyjny program, w którym stworzysz świąteczne posty. Dam Ci wsparcie.

Napiszę dla Ciebie artykuły na bloga lub stronę, które będą opowiadać, wnosić coś do życia.

Stworzę dla Ciebie grafiki na Facebooka i opisy, dzięki którym zyskasz zaufanie i nowych klientów.

Jeśli chcesz, możesz wysłać mi swoje produkty, a ja zrobię im piękne, świąteczne zdjęcia.

Planujesz reklamę w formie video? Napiszę scenariusz, obok którego ludzie nie przejdą obojętnie.

Wszystko to w atrakcyjnych, świątecznych cenach.

Pozdrawiam mocno i ściskam. Mam nadzieję, że artykuł Ci się spodobał i zainspirował do myślenia strategicznego. Zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku.